Bagaimana NutriFeron Menyokong Sistem Imun Badan

Sistem Imun Badan ialah sistem pertahan badan ke atas oganisma yang menyebabkan penyakit, sel badan yang tidak berfungsi, serta bendasing di dalam badan. Mengamalkan gaya hidup sihat, dengan pegambilan diet harian yang seimbang disertai activiti senaman ringan setiap hari merupakan langkah pertama ke arah sistem imun badan yang lebih sihat.


Sistem imun badan yang lemah menyebabkan kita mudah terdedah kepada pelbagai jenis penyakit yang menyebabkan demam, batuk & selsema.
Tahukah anda, Demam bukanlah penyakit? Demam merupakan simptom kepada penyakit, Badan kita demam untuk melawan penyakit dan sebagai tanda kepada sistem badan "aku sakit"
Dalam erti kata lain, dari sudut pandang dunia teknologi IT. Sistem Imun Badan lebih kepada Anti-Virus. Badan akan belajar dari setiap penyakit yang pernah ada di dalam badan dan akan menghalang dari mendapat penyakit yang sama. Seperti Chicken Pox.

Apakah itu Nutriferon?

Nutriferon merupakan hasil penyelidikan pakar imun terkemuka, Dr. Yasuhiko Kojima. Penyelidikan yang menjangkau selama 40 tahun berjaya mencipa Nutriferon. Bukan senang ye tuan / puan nak mencari kombinasi sempurna ramuan Nutriferon ni. Kajian beliau telah memakan masa yang lama melalui banyak saringan, uji kaji dan penilaian terhadap lebih dari 200 sebatian herba yang berlainan.


Sekotak Nutriferon mengandungi 30 sachets Nutriferon. Pek Individu, Jadi mudah untuk dibawa kemana-mana dan untuk storan. Nutriferon adalah "exclusive" kepada Shaklee sahaja. Pergilah cari brand supplement lain, takdo 😁


Bagaimana Nutriferon Menyokong Sistem Imun Badan?

Sistem imun manusia terbahagi kepada 3 lapisan
  1. Barisan Pertama - Kulit, Mucus, Air Liur dan Asid dalam perut
  2. Barisan Kedua - Inflammatory Response, Macrophages, Sel Darah Putih, T-Cells dan Interferon
  3. Barisan Ketiga - Antibodi
Nutriferon menyokong sistem imun badan di bahagian Interferon, iaitu barisan kedua dalam sistem imun manusia.
Apabila berlakunya sebarang serangan virus, sel badan yang dijangkiti virus akan melepaskan interferon. Interferon pula akan segara mengaktifkan sistem imun badan dengan memberi isyarat kepada sel di sekeliling untuk bertindak ke atas virus tersebut.
Di sinilah fungsi Nutriferon  untuk menguatkan  sistem imun badan manusia dengan menggalakkan penghasilan Interferon semulajadi di dalam badan.

Menariknya, anda mungkin akan terkejut dengan ramuan dan rasa Shaklee Nutriferon ini yang hanya mengandungi 

  • Biji Labu (Pumpkin Seed)
  • Benih Plantago (Plantago Seed)
  • Bunga Bebuas Jepun (Japan Honeysuckle Flower)
  • Bunga Kesumba (Safflower Flower)
Rasa Nutriferon yang sedap membuatkan kanak-kanak boleh makan begitu sahaja.


Cadangan Permakanan Nutriferon

Secara menyeluruh, kami akan menyediakan cadangan permakanan yang eksklusif kepada semua pembeli Nutriferon dari shakebersama.

Dibawah, secara ringkas kami sediakan sedikit cadangan pemakanan:
Apabila terasa tanda-tanda demam, batuk, selsema, gatal, sakit perut etc. Cepat-cepat bancuhkan Nutriferon sebagai perisai awal imun badan diri dan anak-anak. InsyaAllah, simptom akan berkurangan.

Anda boleh membuat pembelian mengunakan Credit / Debit Card dan Nutriferon akan terus dihantar kerumah anda. Sila klik butang Esell di atas ☝

Anda juga boleh berhubung dengan kami jika anda "Preferred" COD or CASH terms ataupun sebarang pertanyaan mengenai Shaklee seperti dibawah:

  • Call / SMS / Whatapps : 012-6723418 (Ika) / 012-6053418 (Mizi)
  • Email : nooratikah.rusnan@gmail.com / termizi88@gmail.com
  • Facebook : https://www.facebook.com/ShakeBersama/
  • ID : 1162696

*DISCLAIMER These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Comments

Popular posts from this blog

Apakah itu Buah Pinggang Bocor (Nephrotic Syndrome)?

Set Ramadhan Shaklee Yang Penuh Tenaga & Khasiat

Tidak Elok Tidur Lepas Sahur / Subuh