6 Vitamin Penting Untuk Ibu Hamil

Kehamilan merupakan anugerah yang tidak terhingga dari Allah SWT. Ianya merupakan saat-saat yang paling bermakna dan dinantikan untuk pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga. Terutamanya bagi yang kali pertama.

Disaat ini, tubuh dan emosi si-ibu sangat fragile

Post ini akan sedikit sebanyak menbantu para bakal ibu untuk memastikan diet yang seimbang sepangjang tempoh kehamilan 9-bulan.



Kepentingan Vitamin Untuk Ibu Hamil

Setelah disahkan hamil, si ibu perlu mula menitikberatkan kesihatan dirinya, kerana nutrisi bandanya bukan sahaja untuk diri sendiri, tetapi juga untuk si comel di dalam rahim nya.

Sepanjang tempoh kehamilan 9-bulan, tubuh ibu hamil akan :-
  1. Menghasilkan 50% banyak darah
  2. Metabolisme ibu akan membakar tenaga setiap masa demi pembahagian sel dan pertumbuhan organ yang sangat pantas
  3. Mengunakan lebih banyak nutrisi dan air
  4. Berkerja keras menghasilkan plasenta bayi, yang akan lengkap bila kangungan berusia 4 bulan
Oleh itu, pengambilan nutrisi dan vitamin yang baik sepanjang kehamilan akan :-
  1. Menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi
  2. Mengekalkan kesihatan ibu
  3. Mengurangkan komplikasi kehamilan


6 Vitamin Penting Untuk Ibu Hamil

1) Vita-Lea Iron Formula (Multi Vitamin)

Kaya dengan Vitamin A, B, C, D, E, B12, Zinc, Asid Folic dan banyak lagi (more info). Mampu memberi nutrisi lengkap dengan zat besi. Ibu hamil memerlukan "extra" zat besi untuk menghasilkan lebih haemoglobin, yang penting untuk mengangkut oksigen kepada bayi. Kekurangan zat besi juga akan menyebabkan risiko anemia kepada si ibu.

2) B-Complex

B-Complex merupakan vitamin wajib yang akan di berikan oleh pihak hospital or klinik sepanjang tempoh kehamilan.Shaklee B-Complex mengandungi 8 kumpulan Vitamin B yang penting, lengkap bersama Asid Folic.

B-Complex mampu menukar gula kepada tenaga, memberi tenaga dan menenangkan ibu. Asid Folic pula penting untuk pembentukan neural tube bayi, yang kemudian akan membentuk tulang belakang dan otak bayi. Kekurangan Asid Folic akan menyebabkan risiko neural tube defects

3) Vitamin-C

Menyalurkan khasiat Vitamin-C secara beterusan selama 5 Jam (Sustained Release), membantu penyerapan zat besi, serta membantu mengurangkan risiko kehamilan bayi pra-matang

4) OsteMatrix (Calcium)

Seperti kebanyakan yang sedia maklu, Calcium merupakan sumber vitamin bagi membantu tumbesaran tulang.

Shaklee OsteMatrix di perkaya dengan sumber Calcium, Magnesium, Vitamin-D dan banyak lagi. Bayi didalam kandungan memerlukan Calcium untuk perbentukan gigi dan tulang yang kuat, serta untuk pertumbuhan jantung, sarah dan otot yang sihat.

Jika ibu tidak mendapat Calcium yang secukupnya dari diet harian, bayi akan mengambil Calcium dari tulang ibu. Dimana, ianya akan memberi kesan keatas kesihatan ibu semasa dan selepas kehamilan. Sebagai contoh, tulang rapuh (Osteoporosis). 

Gigi boleh pecah tau!

 5) ESP Soy Protein Isolate Powder

Sumber protein "Non-GMO" yang menyediakan tenaga berkekalan dan memberi rasa kenyang berpanjagan (kurang rasa lapar). Asid Amino penting untuk pembinaan sel dalam badan ibu, serta membantu dalam pertumbuhan pesar sel-sel badan bayi.

6) OmegaGuard (Fish Oil)

Sumber DHA dan EPA yang membantu pertumbuhan dan perkembagan otak bayi, merendahkan tahap kolestrol jahat (LDL) dan meningkatkan paras kolestrol baik (HDL) dalam tubuh ibu.

Ingin Mendapatkan 6 Vitamin Penting Untuk Ibu Hamil?

Anda boleh terus membuat pembelian Set Kehamilan Shaklee di butang eSell dibawah. Pembayaran boleh dibuat melalui Debit/Credit Kad. Produk akan terus dihantar ke alamat anda dari pihak Shaklee.
Jadual penyambilan Vitamin akan diberi secara ekslusif kepada pelangan Shaklee yang memberi dari #shakebersama dan seluruh rankaian group #veminent

Anda juga boleh berhubung dengan kami jika anda "Preferred" COD or CASH terms ataupun sebarang pertanyaan mengenai Shaklee seperti dibawah:

  • Call / SMS / Whatapps : 012-6723418 (Ika) / 012-6053418 (Mizi)
  • Email : nooratikah.rusnan@gmail.com / termizi88@gmail.com
  • Facebook : https://www.facebook.com/ShakeBersama/
  • ID : 1162696
*DISCLAIMER These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

Apakah itu Buah Pinggang Bocor (Nephrotic Syndrome)?

Set Ramadhan Shaklee Yang Penuh Tenaga & Khasiat

Tidak Elok Tidur Lepas Sahur / Subuh