Apakah itu Buah Pinggang Bocor (Nephrotic Syndrome)?

Apakah itu Buah Pinggang Bocor (Nephrotic Syndrome)?



Mengikut Dr. Azwan dalam blognya, Nephrotic Syndrome adalah sejenis penyakit yang berkait dengan buah pinggang. Semua buah pinggang yang normal mempunyai glomeruli iaitu penapis halus kepada buah pinggang kita. Glomeruli ini berfungsi untuk menghalang albumin (sejenis protein) daripada keluar ke dalam air kencing.



Bagi pesakit Nephrotic Syndrome, glomeruli atau penapis buah pinggang yabg telah rosak, akan menyebabkan aliran protein keluar melalui air kencing dalam kuantiti lebih dari 3-gram protein sehari. Ini dipanggil Proteinuria, yang akan menyebabkan badan kehilangan protein yang banyak.

Fenomena ini digelar penyakit buah pinggang bocor (Nephrotic Syndrome).

Apakah Penyebab Buah Pinggang Bocor?

Nephrotic Syndrome tidak memilih umur. Namun, penyebab utama kerosakan glomeruli pada pesakit Nephrotic Syndrome tidak diketahui. Walaubagaimanapun, penyakit dibawah boleh menjadi penyebab:
  • Jangkitan kuman dalam darah seperti Syphilis
  • Penyakit auto-immune seperti SLE (Systemic Lupus Erythematosus)
  • Penyakit darah sejak lahir seperti Sickle Cell Desease
  • Penyakit kencing manis (Diabetes)

Apakah Tanda-Tanda Buah Pinggang Bocor?

Pesakit Nephrotic Syndrome biasanya mengalami simptom-simptom berikut:
  • Lemah dan tidak bermaya
  • Air kencing berbuih
  • Mata dan Muka kelihatan bengkak di waktu pagi, selepas bangun tidur
  • Kaki kelihatan bengkak di waktu petang, akibat berdiri
  • Perut kembung, sakit perut dan cirit-birit

Apakah Rawatan Penapis Buah Pinggang Bocor?

Sekiranya anda mempunya tanda-tanda Nephrotic Syndrome seperti yang dinyatakan di atas, segeralah berjumpa doktor untuk mendapat rawatan lanjut. Kebiasaannya ubat steroid prednisolone akan diberikan.

Selain steroid, ada pelbagai rawatan berbeza yang diberikan mengikut jenis Nephrotic Syndrome. Di antara diagnosis terhadap pesakit buah pinggang bocor ialah biopsi, dimana sedikit tisu buah pinggang akan diambil untuk menentukan jenis-jenis Nephrotic Syndrome yang dihidapi.

Suplemen untuk Penapis Buah Pinggang Bocor

Sekiranya anda memilih Shaklee sebagai alternatif tambahan untuk membantu penyembuhan penyakit Nephrotic Syndrome yang di alami. Kami menyarankan pengambilan Vivix Shaklee setiap hari.


Vivix dari Shaklee ialah produk yang tinggi dengan antioksidan dan Resveratrol yang terbukti secara klinikal mampu membaik pulih sehingga ke peringkat selular.

Penapis Buah Pinggang Bocor Sembuh Tanpa Biopsi

Kami kongsikan sebuah video perkongsian dari En Muhamad Rosdi  yang telah disahkan sebagai pesakit Nephrotic Syndrome.

Check it out!



Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan?

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal.

Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi “sebeban” ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi.

Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE.

Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar-benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30-an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.


Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Setelah 3botol Vivix, iaitu lebih kurang 3 bulan, saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik.

Doktor juga stopkan semua ubat. Paling best, doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi buah pinggang bocor ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee - Muhammad Rosdi Ismail

InsyaAllah, berkat usaha dalam mencari penyembuh; Vivix mampu menjadi penawar. Tapi, jangan buatkan consume Vivix sebagai alasan nak lari dari doctor ye.

Bagaimana Cara Nak Order Vivix?

Berminat?! Mudah sahaja, klik eSell Order-Now di bawah:

Jika anda mahu membeli direct dengan kami, boleh hubungi number di bawah:
  • ID : 1162696
  • Call / SMS / Whatapps : 012-6723418 (Ika) / 012-6053418 (Mizi)
  • Email : nooratikah.rusnan@gmail.com / termizi88@gmail.com
Kami juga bleh buat COD kawasan Setia Alam, Shah Alam, Klang.


*DISCLAIMER These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Comments

  1. Anda berada dalam krisis kewangan, anda memerlukan wang untuk taraf hidup yang lebih baik, anda berhutang dan anda ingin menjual buah pinggang anda untuk wang hari ini melawat kami dan kami akan merealisasikan impian anda, kami membeli buah pinggang pada harga $480,000USD !  Anda sedang mencari peluang untuk mengubah tahap anda, membebaskan diri anda daripada hutang dan katakan tidak kepada kemiskinan, anda sedang mencari rehat kewangan anda sedang mencari cara untuk membayar sewa pinjaman anda dan menyelesaikan masalah keluarga yang lain, dan anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan, hubungi kami hari ini dan kami akan menawarkan anda sejumlah wang yang baik untuk buah pinggang anda.  Nama saya Doktor Fernando Saya Pakar Nefrologi di HOSPITAL BESAR TORONTO Klinik kami pakar dalam pembedahan buah pinggang dan kami juga merawat.  Pembelian dan pemindahan buah pinggang penderma yang sepadan

      Kami terletak di India, Turki, Perancis, Nigeria, Amerika Syarikat, Malaysia, Dubai, Kuwait

      Jika anda berminat untuk menjual atau membeli buah pinggang, sila hubungi kami melalui E-mel: farnandogomez145@gmail.com

      salam


      DR Fernando

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Set Ramadhan Shaklee Yang Penuh Tenaga & Khasiat

Tidak Elok Tidur Lepas Sahur / Subuh